Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Emma - 22 juni 2009 18:46

Söndagen var en sådan dag då jag verkligen kände för att hitta på något, men jag kunde verkligen inte komma på något intressant. Satt och klurade en stund sedan bestämde jag mig för att åka iväg och köpa ett par nya fiskar och växter till akvariet. Ja, jag vet! Jag har blivit en total nörd utan liv och tycker att det är jättespännande med min lilla glasburk, så det behöver ni inte kommentera... :P


Hur som helst, jag sökte runt lite och såg att det fanns en vid Mariatorget och en i Bromma. Söder är ju närmare så jag valde den butiken. Det var en relativt stor lokal fylld med små akvarier med exotiska fiskar. Gick runt och tittade och konstaterade att det nog inte riktigt var ett ställe för mig. Jag är liksom inte ute efter utrotningshotad småfisk som är handplockad i en amazonasflod av ägaren själv... Ägaren till butiken såg lika nördig ut som jag känner mig men var jättetrevlig och kunnig. Det var dock omöjligt att få en syl i vädret och efter ca tio minuter fick han reda på storleken på mitt akvarium och insåg att hans råd varit helt felaktiga så långt - och började därmed om från början igen. Till sist fick jag nästan panik, ljög ihop något om att jag bodde i närheten och skulle gå hem och fundera för att återkomma senare i veckan... Till sist tog jag mig ut därifrån, tomhänt.


Det kändes lite som ett fiasko även om det var en upplevelse... så jag satte mig på tuben och åkte till Bromma. Där fanns något som tydligen ska vara "Sveriges största akvarieaffär" och det var mer i min smak. Jag fick inte ber information än den jag ville ha... Handlade lite och åkte hem. De hade både haj och muräna där också! Hur coolt hade inte det varit? 


Idag kom världens bästa Tilda och hälsa på. Okej, jag känner bara en, men hon är det ändå. :) Vi pratade mest skit. Och ja, vi pratade verkligen skit om folk. Förhoppningsvis inte om någon som läser denna blogg, men vem vet. ;) Vi blir verkligen som två bittra kärringar när vi sätter igång, men det är rätt kul! Kom hit och hälsa på snart igen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards