Alla inlägg under juli 2009

Av Emma - 31 juli 2009 13:00

Hade bestämt att onsdagkvällen skulle spenderas med Petter, glassdrinkar och slushiedrinkar. Det blev varken glassdrinkar eller slushiedrinkar men i alla fall Petter. Hade en jättetrevlig kväll på bl.a Leijonbaren och Alterpride. Sedan köpte vi med oss hamburgare och åkte hem till mig och åt och kollade på rymddokumentär mitt i natten. Mysigt värre. :)


Dagen efter var jag hur trött som helst men vi hade ju kommit överens om att gå på Skansen så jag försökte gnälla av mig lite och följde med. Petter var oförskämt pigg och fräsch. Skansen var sig likt och det var kul att gå omkring och titta på söta djur även om de flesta låg och sov eller gömde sig. Bilderna här ovan föreställer några av de djur som fanns på Skansen.


Efter Skansenbesöket följde jag med Henrik på bio. Vi såg Drag me to hell som var en helt okej skräckfilm. Ingen film jag kommer lägga på minnet, men nog ökade pulsen lite grann i alla fall. Och när jag kom hem kollade jag lite extra i alla mörka vrår så ingen gömde sig där. ;)


Idag är jag ledig och slappar för fullt. Har även fått en kallelse till magdoktorn i Huddinge. Fasar redan. Fyra liter laxermedel inför undersökningen? Jag skulle tycka det var jobbigt att dricka fyra liter vatten, och jag misstänker att laxermedlet inte är så gott. Jag ska köpa en massa spännande tidningar så jag har något att göra när jag bor inne i badrummet sedan. Ursäkta om ni som läser är känsliga. Men ni slipper i alla fall dricka laxabon! :)



Av Emma - 27 juli 2009 22:06

Som den AIK-are jag är försöker jag inviga alla nyinflyttade Stockholmare i gnagarsekten. Petter har blivit utsatt, idag var det Lindas tur. Mötte henne vid Hötorget för att grunda med en hamburgare och shoppa lite fotbollsgodis, allt för att öka oddsen att hålla henne motiverad en hel match igenom.


 Efter ett tag tog vi oss ut till Solna och Råsunda. Hittade Stoffe och Stina vid AIK-shoppen också och pratade bort en stund med dem. De hade köpt två stycken AIK-duschdraperier. Ett till sig själva och ett att ge bort. De liksom jag försöker tydligen värva fler gnagare. Stoffe hade även med sig en hög svartgula klistermärken och gav bort varsitt till mig och Linda. Oklart om han betalat för dem eller om han gjort dem själv. :P 


Matchen var en riktig skitmatch som AIK till sist vann tack vare mannen på bildens huvud. Linda verkade åtminstone hyfsat road och pratade om att vi skulle gå på fotboll igen någon gång. Mest imponerad var hon dock av alla testosteronstinna hejaramsor. Och så satt hon säkert och dregglade lite i smyg över alla vältränade killar på planen?


Sedan åkte jag hem och kräktes. Inte så mysigt. Två personer har hunnit fråga om jag är gravid. Men nej det är jag inte. :P


På onsdag blir det tjejdrinkar med Petter och på torsdag Skansen också med Petter. Blir nog mysigt. :)

Av Emma - 8 juli 2009 10:33

Då var det till sist dags att flytta då. Som ni ser på bilden har jag packat flitigt och hela möblemanget är fastsurrat. Tänkte hyra häst och vagn eftersom jag ska till Amish-land (se föregående inlägg) men eftersom H kände sig enormt stark idag får han styra lasset.


Ok ok, jag får väl erkänna. Det är inte mitt flyttlass på bilden. Och vi ska ha en hyrbil. Men hur fegt är inte det om man jämför?


Försöker packa det sista så tyst det går eftersom P fortfarande ligger och sover men det misslyckas rejält. Jag är bra på att sova själv men han tror jag slår något slags världsrekord. Hur kan man sova ett halvt dygn? Han skulle säkert sova ett helt om jag lät honom. Just nu snarkar han åtminstone inte. Och nu känner jag mig lite elak som hänger ut hans sömnvanor så här i min blogg. ;)


Nej, nu ska jag nog packa lite till.

Av Emma - 1 juli 2009 19:28

Idag var jag och tittade på en lägenhet i Traneberg. Googlar man på Traneberg så hittar man denna fina bild på hur det ser ut där. Man kan nästan tro att det är något slags Amish-samhälle men det är det nog inte. Lägenheten hade visserligen en gasspis och jag såg aldrig någon tänd lampa - så det kanske är en elektricitetslös liten by?!


Lägenheten var en etta på 40 kvadrat och var fräsch och fin. Så jag tackade ja! Fick nycklarna i handen direkt, känns lite konstigt att jag ska flytta. Nog för att jag har rutin på det. Det är lägenhet nr 9 jag bor i. Det är rätt många med tanke på att jag spenderade mina första 20 år i samma lägenhet. Nu ska det bara skrivas kontrakt och fixas el och bredband och hemförsäkring och fan och hans moster, sedan går flyttlasset förmodligen redan nästa vecka. 


Jag räknar med att ni kommer på inflyttningsfest.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards