Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Lägenhet

Av Emma - 27 juni 2009 10:30

Har blivit erbjuden en lägenhet som jag i så fall får flytta in i redan i helgen om jag skulle vilja, men är i valet och kvalet om det är värt det. Den ligger vid Abrahamsbergs t-bana och men mina beräkningar skulle det ta ungefär en kvart till jobbet, kanske tjugo minuter med promenad till t-banan också. Det ska vara en fräsch tvåa och den hyrs ut så länge jag behöver den. Allt väl så långt. Det vore ju jätteskönt att slippa gå upp över två timmar innan jobbet börjar på morgonen!


Grejen är att den (så klart) kostar mer. Närmare bestämt 3000 kr mer, plus kostnad för el, bredband, hemförsäkring och om det är något mer som jag glömt. Det blir över 40 000 på ett år, för att få lite sovmorgon. De pengarna kan man göra hemskt mycket för! Å andra sidan, lågt räknat, så slipper jag ca 5 timmas resande varje vecka. Och då ej medräknat alla gånger jag åker någonstans som inte är till jobbet. Och ej medräknat bussar och pendeltåg som man får vänta ibland en timme på om man missar den man tänkte ta... Men om vi räknar på 5 timmar och att jag jobbar 47 veckor per år så betyder det att jag på ett år köper mig tio extra dygn för de där 40 000. Haha, nu börjar mina beräkningar bli löjliga. Så nu går jag och lägger mig en stund igen, har ju ändå semester två dagar till. :D


Ikväll ska jag dricka white russians och spela Kid icarus på NES med H, sedan är tanken att vi drar vidare till Necronomicon. Blir säkert kul, var ett tag sedan jag festade nu.


God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 31 maj 2010 15:53


I fredags var det dags för konsert. Jag och Linda åkte till Berns för att se på Woven hand. Eller Wovenhand. Ingen verkar riktigt säker på om det ska vara ett eller två ord... Det var lite segt innan det kom igång och förbandet var riktigt dåligt tyc...

Av Emma - 25 maj 2010 14:32

Ojoj, nu har jag inte bloggat på ett halvår eller så, så jag vet inte ens var jag ska börja. Läste nyss inlägget som jag kallat för "uppdatering" och ingenting stämmer ju längre. Eller jo lite stämmer ju. Jag håller fortfarande hårt i Petter och nume...

Av Emma - 16 december 2009 11:06

TV-serier du har sett minst ett avsnitt ur:[x] Gilmore Girls[x] Grey's Anatomy[] Prison Break[x] Desperate Housewives[] OC [] One Tree Hill[x] Vänner [x] Förhäxad [] 24 [x] Simpsons [x Scrubs[x] CSI[] CSI Miami[] CSI New York[] Jordan Rättsläkare[x] ...

Av Emma - 21 november 2009 18:14

jag hatar att blogga. Hade skrivit ett långt och fint inlägg men glömde att kopiera texten innan jag tryckte på spara. Med mitt odugliga internet fungerade det inte och allt försvann. Fan. Jag vägrar att skriva om texten. Det handlade om katter och j...

Av Emma - 15 september 2009 21:42

      Har verkligen inte känt för att blogga den senaste tiden men här kommer en kort uppdatering för den som är nyfiken. Katterna på bilden är alltså Zelda (den bruna) och Sputnik (den rödvita). De bor numera hos mig och sambo-Petter i en trea...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards