Alla inlägg under maj 2010

Av Emma - 31 maj 2010 15:53

I fredags var det dags för konsert. Jag och Linda åkte till Berns för att se på Woven hand. Eller Wovenhand. Ingen verkar riktigt säker på om det ska vara ett eller två ord... Det var lite segt innan det kom igång och förbandet var riktigt dåligt tyckte jag, men så småningom klev David Eugene Edwards upp på scen. Hade inte sett honom förut och det var väl ungefär som jag väntat mig, en riktigt bra konsert då jag hört innan att de ska vara grymma live. Sångaren har en ruskigt bra och unik röst som jag gillar... däremot var en del av låtarna lite väl skräniga och många lät likadant tycker jag. Kul ändå att ha sett dem! Tyvärr gjorde min lilla åkomma att jag gav upp efter en timme och drog hem i en taxi. Snopet och drygt, men bättre än att inte ha kommit väg alls. Och du Linda, han kommer från USA du som undrade.


Resten av helgen var oförskämt lugn. Bodde mer eller mindre i soffan och glodde på Sopranos med P. Idag har jag inte heller gjort så mycket. Kom upp sent på förmiddagen och tog en tupplur vid två. Men imorgon är det jobb igen. Kaaaanske har vi fått nya lönerna då..?


 

Av Emma - 25 maj 2010 14:32

Ojoj, nu har jag inte bloggat på ett halvår eller så, så jag vet inte ens var jag ska börja. Läste nyss inlägget som jag kallat för "uppdatering" och ingenting stämmer ju längre. Eller jo lite stämmer ju. Jag håller fortfarande hårt i Petter och numera bor vi i en tvåa i Råcksta, ständigt sökandes efter den där fina vindslägenheten i Gamla stan, med balkong, badkar och låg hyra. Det går som vanligt inte så bra men skam den som ger sig. Ett alternativ kan ju vara att vi blir snorrika och kan köpa en sådan lägenhet? Eller ett mindre slott. Det vore också trevligt. Då kan vi dessutom anlita folk som får ta hand om trädgården. Och så kan Petter köpa en engelsk bulldog som "betjänten" kan rasta när vi är på jobbet. Prima. Inte för att vi tänker jobba när vi blir så rika men ändå.


Annars så har det ju varit en massa bilder på katterna. Zelda beslutade vi att lämna tillbaka eftersom de inte alls kom överens. Istället köpte vi en kattunge vi kallar för Gonzo. Får väl lägga upp någon bild på honom. Han är inte riktigt riktig men söt ändå. Sputnik tycker han är skitdryg. Petter hatar honom. Annars går det bra. Jag tror han har katternas motsvarighet till ADHD eller något liknande. Han bits så fort han får chansen, men hur lätt kan det vara när man är totalt inavlad?


Jobbet är samma som tidigare, trivs bra och kommer in i det mer och mer. Har haft löneförhandling och väntar spänt på nya lönen. Har haft överlägset lägst lön av sjuksköterskorna, ganska omotiverat, och chefen pratade om att kompensera mig nu. Vi får se vad det innebär... kanske kanske kan jag köpa vindslägenheten snart? :P


Det var väl ungefär det... idag är jag hemma från jobbet med halsont. Men jag är i princip frisk igen och börjar bli lite otålig. Borde städa men det var roligare att blogga. Imorgon kommer morsan till Sthlm och vi ska göra en shoppingrunda. Behöver lite sommarkläder och skor, få se om jag hittar något. Trots att det finns massor med affärer i Sthlm hittar jag sällan något jag vill ha. Men vi får se. Nu ska jag ta en tupplur. Adjö!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards